Recepcja to jedno z tych miejsc, które odpowiadają za pierwsze wrażenie, jakie może wywołać siedziba firmy. Już choćby dlatego warto poświęcić jak najwięcej uwagi jej aranżacji.
Nawet najbardziej profesjonalnie wyglądające biuro nie zda się przecież na wiele, jeśli klient będzie miał kontakt z recepcją nieestetyczną, stworzoną w pośpiechu i wyróżniającą się niekorzystnie na tle innych pomieszczeń. Jeśli lada jest tania i zaniedbana, firmie nie pomoże nawet najbardziej nowoczesny hol.
Na co należy więc zwrócić szczególną uwagę?
Już od samego początku należy mieć świadomość, że estetyczna aranżacja wnętrza to podstawa polityki wizerunkowej firmy zwłaszcza, jeśli specyfika jej pracy zakłada częsty, bezpośredni kontakt z klientem. Należy zatem stawiać zarówno na robiący wrażenie hol, jak i na biura, które bazują na nowoczesnych rozwiązaniach, urzekają prostotą, a jednocześnie mają wyjątkowy klimat i charakter. Jednocześnie meble tanie i elementy świadczące o zaniedbaniu działają na niekorzyść firmy, a klient wcale nie jest zainteresowany tym, jak doszło do zaniedbań i co ma na nie największy wpływ.
Recepcja znajduje się w tak zwanej strefie wejściowej, nie powinno więc zaskakiwać to, że jest swego rodzaju wizytówką każdego biurowca. Jest pierwszym miejscem, w którym klient ma bezpośredni kontakt z firmą. Już choćby dlatego warto zwracać uwagę na dobre pierwsze wrażenie, jakie wywołuje. Jeśli myślimy o aranżacji recepcji powinniśmy mieć na uwadze również to, że funkcja reprezentacyjna nie jest jedyną, jaką pełni.
Jest to również miejsce pracy, powinna więc charakteryzować się praktycznymi rozwiązaniami. Tu na szczególną uwagę zasługuje lada, często jest to bowiem jedyny mebel recepcyjny. Musi być zbudowana estetycznie, konieczne jest jednak również wyposażenie jej w odpowiednią ilość szafek, półek oraz szuflad, które umożliwiają łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych narzędzi. Mebel musi być też zgodny ze stylem odpowiadającym innym pomieszczeniom – zwłaszcza korytarzom.