Czy zawsze biegasz od zadania do zadania, nigdy tak naprawdę nie robiąc nic, kiedy powinieneś?
Czy regularnie czujesz się zestresowany w pracy i nie jesteś w stanie faktycznie zrealizować swojej listy rzeczy do zrobienia każdego dnia?
Czy kiedykolwiek zastanawiasz się, gdzie jest czas? Czy jesteś przekonany, że ktoś manipuluje przy zegarze w biurze?
To wszystko są znaki, że trzeba zrozumieć znaczenie zarządzania czasem trochę lepiej i znaleźć strategię, która działa dla Ciebie jako jednostki.
Znaczenie zarządzania czasem
Prawda jest taka, że wszyscy chcemy zrobić jak najwięcej w ciągu naszych godzin przy biurku, ale mamy tendencję do przeceniania własnych możliwości. To nie znaczy, że nie jesteśmy w stanie zrobić tego, co chcemy zrobić, to bardziej przypadek, że jest to nierealne.
Kiedy stawiasz sobie nierealistyczne cele, nastawiasz się na porażkę. W takim przypadku podkopujesz swoją pewność siebie, tracisz czas i w rezultacie jesteś wyjątkowo bezproduktywny.
Nie jesteś nadczłowiekiem, a to oznacza zrozumienie, że masz swoje ograniczenia, tak jak wszyscy inni!
Zarządzanie czasem pozwala Ci wykorzystać czas, który masz na swoim biurowym krześle i manipulować nim w sposób, który pozwala Ci zrobić więcej. Na przykład, ustalanie priorytetów zadań i wykonywanie ich w kolejności od najważniejszego oznacza, że osiągasz cele i nie jesteś ciągle zestresowany tym, że pilne zadania nie zostały wykonane. To samo w sobie jest sposobem na manipulowanie czasem.
Jeśli nie jesteś pewien, czy twoja obecna technika zarządzania czasem lub twój obecny sposób pracy jest dla ciebie najlepszy, sprawdźmy 5 objawów, które w zasadzie mówią, że musisz zmienić rzeczy wokół.
5 znaków, że potrzebujesz nowej strategii zarządzania czasem
Jeśli zauważysz któryś z pięciu poniższych znaków, musisz zwrócić swoją uwagę na nowy sposób pracy, który da Ci większą kontrolę nad Twoim dniem pracy.
- Regularnie zabierasz pracę do domu, rujnując równowagę między domem a życiem zawodowym
- Regularnie spóźniasz się na terminy i cele i czujesz się tym zestresowany
- Nie robisz sobie przerw, kiedy powinieneś i starasz się pracować jak najwięcej, aby wykonać swoje codzienne zadania, często ponosząc porażkę
- Stresujesz się przez cały czas, gdy myślisz o pracy i trudno Ci się wyłączyć, gdy wracasz do domu na noc
- Zaczynasz popełniać wiele błędów, ponieważ twój umysł zawsze wiruje z rzeczami, które musisz zrobić, martwiąc się, że nie masz wystarczająco dużo czasu
Są to bardzo powszechne znaki, a więcej osób doświadcza ich, niż możesz sobie uświadomić. W rzeczywistości, wiele osób doświadcza ich, ale nie chce się do tego przyznać!
Na przykład, zabieranie pracy do domu jest jednym z największych zakazów współczesnego biura. Jeśli to robisz, jaki jest sens posiadania ustalonych godzin pracy i godzin domowych? Potrzebujesz czasu na odpoczynek, w przeciwnym razie, w zasadzie rujnujesz swoje życie domowe, rujnujesz swoje relacje domowe i nie dajesz sobie czasu, którego potrzebujesz, aby odświeżyć swój umysł i przygotować się na następny dzień.
To samo dotyczy nie robienia sobie przerw, kiedy powinieneś, albo wcale. Te przerwy są tam z jakiegoś powodu, i są one dalekie od bezproduktywności!
Kluczem do zrozumienia prawdziwej definicji zarządzania czasem jest świadomość, że możesz kontrolować czas, po prostu musisz znaleźć metodę, która najlepiej pasuje do Ciebie i Twojego sposobu pracy. Może się również okazać, że musisz podrasować sposób, w jaki pracujesz, ale w końcu dojdziesz do tego. Nikt nie jest bezproduktywny bez powodu. Nikt nie jest zestresowany w pracy bez powodu.
Dobrą wiadomością jest to, że istnieje niezliczona ilość technik zarządzania czasem, które możesz wypróbować, a znalezienie tej, która najbardziej Ci odpowiada, to kwestia prób i błędów. Nie zakładaj, że tylko dlatego, że twój sąsiad na ich krzesło wykonawczej znajdzie planowania działa najlepiej dla nich, że znajdziesz to działa dla Ciebie też. Wszyscy jesteśmy indywidualni i poświęcanie czasu na znalezienie odpowiedniej techniki nigdy nie jest czasem straconym.