Strona główna > Aranżacje wnętrz biurowych > Jak właściwie zmierzyć stres w pracy?

Jak można zmierzyć coś, czego w rzeczywistości nie widać?

To odwieczne pytanie.

Niemożliwe jest zmierzenie czegoś, czego nie można policzyć, nie można zwizualizować i można to tylko poczuć.

Problem polega na tym, że stres w miejscu pracy musi być monitorowany, aby upewnić się, że nie wzrasta do niebezpiecznego poziomu w całej organizacji.

Jak monitorować poziom stresu w miejscu pracy jest czymś, co coraz więcej firm stara się wypracować i chociaż nie ma twardej i szybkiej drogi do uzyskania wiarygodnych statystyk, jest kilka sposobów, dzięki którym możesz przynajmniej uzyskać obraz powszechności stresu w miejscu pracy w Twoim biurze i tego, jak ci, którzy siedzą na swoich kierowniczych krzesłach, naprawdę czują się na co dzień.

Jak monitorować poziom stresu w miejscu pracy

Po pierwsze, czy stawiasz swoim pracownikom cele i ciężkie terminy? Czy uważasz je za realistyczne i czy zauważasz, że są one często dotrzymywane lub niedotrzymywane?

To jest pierwsze pytanie, które należy sobie zadać. Jeśli to robisz, musisz ocenić, czy te cele i terminy są realistyczne. Jeśli nie, to od samego początku wywołujesz stres w pracy.

Chociaż cele mogą być dobre i do pewnego stopnia motywujące, muszą być realistyczne i proporcjonalne, aby uniknąć negatywnych skutków. Jeśli nie masz terminów ani celów, musisz zwrócić uwagę na inne możliwe przyczyny stresu w miejscu pracy, takie jak jakość zarządzania, to czy masz regularną ilość zmian i czy obciążenie pracą jest równomiernie rozłożone na biurkach.

Oprócz oceny sytuacji w Twoim miejscu pracy, możesz również rozważyć następujące inicjatywy.

Wprowadź coroczne badanie satysfakcji pracowników

Przeprowadzając coroczne badanie, możesz zadać swoim pracownikom ważne pytania dotyczące ich sytuacji w pracy i uzyskać szczere odpowiedzi. Ważne jest zapewnienie anonimowości, jeśli chcesz uzyskać szczere odpowiedzi, ponieważ wielu pracowników może obawiać się powiedzieć coś negatywnego na temat kierownictwa lub swojej sytuacji w pracy.

W tej ankiecie zadaj pytania dotyczące stresu w miejscu pracy i dowiedz się, czy Twoi pracownicy regularnie czują się zestresowani lub przytłoczeni, w jakim stopniu i jak często. Możesz następnie zestawić wyniki i uzyskać ogólny obraz tego, jak bardzo stres w miejscu pracy jest widoczny w Twoim biurze.

Stosuj politykę otwartych drzwi

Czy Twoi pracownicy często zwracają się do kierownictwa z problemami lub czy trudno im rozmawiać z przełożonymi i kierownikami o rzeczach, które mogą ich niepokoić? Otwórz drzwi i wyjaśnij pracownikom, że mogą zwracać się do kierowników z każdym problemem, w każdej chwili, bez osądzania.

Chociaż musisz zachować poufność przy stołach zarządu, kiedy wspomniany jest jakiś problem, możesz monitorować trendy, zwłaszcza jeśli są one związane z powszechnymi przyczynami stresu w miejscu pracy.

Monitoruj poziom absencji

Prawdopodobnie Twoje miejsce pracy gromadzi statystyki dotyczące absencji pracowników, więc sprawdź, czy są jakieś wzory lub trendy, które możesz zidentyfikować. Jak wielu pracowników rzeczywiście idzie na chorobowe i jako powód podaje stres? Czy depresja i lęki zajmują wysokie miejsce na liście?

Jeśli pracownicy mają zwykłe, dziwne dni wolne od pracy, jaki jest powód ich zgłaszania? Czy znów widzisz wzorce, czy też możesz połączyć dwa i dwa razem i stwierdzić, że powodem jest stres?

Przyjrzyj się poziomom produktywności

Podobnie jak w przypadku absencji, bez wątpienia prowadzisz rejestry produktywności. Jak się one zmieniają w porównaniu z sytuacją, gdy w biurze realizowany jest projekt na dużą skalę? Na przykład, być może wszyscy współpracują przy stołach biurowych i wszyscy są bardzo zajęci, starając się dotrzymać terminu. Czy zauważasz wzrost lub spadek wydajności? Jeśli wprowadzisz cele, czy są one regularnie osiągane, czy też nie?

Upewnij się, że menedżerowie znają swoich pracowników

Jeden z najlepszych sposobów na zmniejszenie stresu w miejscu pracy i wykorzystanie interwencji zarządzania stresem w miejscu pracy naprawdę sprowadza się do tego, aby menedżerowie dobrze znali swoich pracowników. Czy wydają się oni pozbawieni energii lub popełniają nietypowe błędy? Czy możesz powiedzieć, że coś jest nie tak? Jest to dobry sposób na zauważenie oznak i symptomów stresu, zanim staną się one większymi problemami niż są w tej chwili.

Kiedy nauczysz się monitorować poziom stresu w miejscu pracy, będziesz mógł interweniować i powstrzymać pojawienie się poważnego problemu. Wprowadź szkolenie z zakresu zarządzania stresem dla swoich pracowników, pomyśl o kabinach, aby mogli pracować w ciszy, gdy potrzebują przestoju, a może porozmawiaj z nimi o takich rzeczach jak mindfulness, które również mogą pomóc w stresie.

Będąc bardziej świadomym stresu zawodowego, możemy pokonać ten problem.